therezelarsson

Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Andar/Spöken

Av Therese Larsson - 27 juli 2010 22:55

Vet inte om ni tror på andar/spöken eller så, men det gör jag kan jag lova och jag avskyr det! Jag och min syster kan ha ett helvete ibland, även mamma. Jag har länge kännt av andar/spöken här och där och i mitt rum har man upplevt väldigt mycket skumma saker, saker som skrämt upp mig till 100. Har varit många nätter man ligger vaken med lampan tänd och känner att nån står och stirrar. Jag hatar den känslan. Personerna man känner av är olika, ibland farfar, ibland en gamilng, en man, en kvinna osv.. Och för mig är det faktist obehagligt, även när det är farfar. För några dagar sen så satt jag, mamma och pappa och kolla på Sommaren med göran på kvällen, och helt plötsligt ser jag i fönstret en man, har aldrig sett så tydligt i hela mitt liv, men samtidigt börjar jag bli van så vart inte så rädd heller men jag avskyr verkligen att jag känner av/ser andar/spöken nu. Ibland känner man verkligen sig psykiskt störd. Vi har haft medier här och ehm ja, vi har den hel del i huset men man börjar vänja sig men det är faktist väldigt obehagligt fortfarande. Önskar att jag varken kände av eller såg andar/spöken faktist..

Känner du av / ser, / hör spöken ?

Eller har du varit med om något ovanligt ?

 
 
emma

emma

27 juli 2010 23:34

jag tror på spöken, för det finns!
bara för någon dag sen var jag med min kompis, & så börjar dörren till mitt rum att öppnas & stängas.. min kompis vart så rädd så han vågar inte komma hem till mig på kvällen för han tycker det e läskigt när det e mörkt ..
sen har bord flyttats & man känner verkligen att det e något vid en, man känner sig inte ensam ..
jag älskar när det händer för man bara blir helt stel men man blir så nyfiken på något sätt :D haha.. låter lite konstigt men ..
det har hänt fler saker , men det e bara mamma & jag som märkt saker

http://sweethheart.bloggplatsen.se

 
eminoEmino

eminoEmino

27 juli 2010 23:45

jag tror verkligen starkt på spöken osv, jag brukar alltid känna av dem eller hur man ska säja, jag vet att detta kommer låta helt wieerd men ibland så pratar dem me mej och jag snackar tebax då självklart, men de läskigaste är ju att de har nästan rätt, dem finns självklart runt omkring dygnet runt, men vissa är lite mer läskigare än andra, och oftast när jag försöker ignonera dem så gör de saker fysiskt eller hur man ska säja för att jag ska märka dem (:

http://mitt-liv-som-transa.bloggplatsen.se

 
Emelie :)

Emelie :)

28 juli 2010 00:07

Ja jag tror oxå på andar, inte för ja ha märkt av nå riktigt märkvärdigt som de verka vara i ditt hus. Men nog ha man kännt obehag o sen ha ja o en kompis sett nån flicka springa utanför hennes hus fast ingen var hemma.. :S
Men annars ingenting men jag förstår att du ha obehag för dom! De skulle ja oxå haft..!
Fin blogg du har btw! :)

http://emelieett.blogg.se

 
L

L

28 juli 2010 00:16

bra skrivet!

http://linnmathilda.bloggplatsen.se

 
Ski

Ski

28 juli 2010 01:02

Jag tror verkligen på spöken/andar, har vart med o liknande saker hela livet, alltid lika obehagligt och spännande på samma gång.

http://mebeski.bloggplatsen.se

 
linnea

linnea

28 juli 2010 10:02

kom igen spöken?!
löjligt!!!!!

http://www.music-girl.bloggplatsen.se

 
Danne

Danne

28 juli 2010 10:34

Varje människa består av ande, kropp och själ så visst finns det andar omkring oss.
Sen hur man tror i de stora kan ju påverka också. Finns det en Gud och i så fall borde det även finnas något som motsvarar de kanske.
Är alla andar bara från "människor" eller finns de även onda och goda från annat håll?
Dom man tror är runt en, är de verkligen dom eller är de något annat som vill att man ska tro de?
Intressant ämne de här, något man kan fundera och diskutera länge :)

http://danneking.bloggplatsen.se

 
tanishi

tanishi

28 juli 2010 10:38

jag tror på spöken / andar.
jag har aldrig själv känt av nått , men våra grannar och vi bor på en gammal kyrkogård och det händer konstiga saker hos grannarna. det smäller i dörrar & kylen och deras katt reser ibland ragg mot inget som de kan se. & ibland kan de skymta människor.

http://tanishi.bloggplatsen.se

 
megsie\\\'

megsie\\\'

28 juli 2010 10:50

Mystiska saker händer här hemma hos mig i Tierp!
Saker försvinner o förflyttas, min mobil t.ex har jag säkert lagt på ett ställe, o dessutom vart helt SÄKER på att jag la den där, så kan den bara flyttas. Oxå har jag knäppt bilder med blixt med kameran ibland när det är mörkt, en gång såg jag en blek hand ligga på sängen, jag vart livrädd! Men när jag sedan vågade kolla på kameran så var bilden borta. Det är skitäckligt, jag ser dom inte, men jag känner av dom så jävla väl. Så du behöver inte känna dig störd, för du är inte ensam.

http://megspegs.bloggplatsen.se

 
Madeleine

Madeleine

28 juli 2010 11:44

Jag tror också på spöken/andar. Har vart med om saker som inte har drabbat mig själv utan min bror som då har ett "öppet" sinne till andvärlden så då när han är med på kort osv så ser man massa ansikten jätte tydligt och mamma har sätt skuggor som har gått in till hans rum som en stor man osv. :/

http://MadeleineLiinnea.bloggplatsen.se

 
juliah

juliah

28 juli 2010 13:02

jag tror också på detdär med andar dels för att mina vänner har berättat och dels att jag är med om de , känner mig ständigt iaktagen vart jag än är. som tex en gång när jag sov i samma rum som min syster och en genamsam vän till båda, så skulle dom hämta en sak och jag låg kvar i rummet. kände direkt hur jag hade en blick på mig och jag uttbröt: vad vill du? kan du dra härifrån.. i samma stund så börjar jag skaka och gråta. visst finns de andra men det där hände för bara några dagar sedan, sen har även tv:n ändrat volym av sig själv m.m

kram juliah

http://typisktjuliah.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

28 juli 2010 13:21

jag tror på andar/spöken. Som här hemma kan man höra hur någon kommer upp för trappen fast man är ensam hemma & när man ropar typ "hallå?" så svarar ingen, och när man går runt å kollar så finns det ingen, och ingen är nere heller. Och man kan höra någon öppna källardörren för det hörs ganska tydligt. Och om man sitter på övervåningen å källardörren är på nedervåningen & man är ensam hemma med låst dörr, vem är det då som öppnar dörren ? ;o Och jag har hört att djur kan se andar/spöken ganska väl om du förstår. Och både hunden & kaninen är skit rädd för källarn, hunden har gått ner dit en gång & aldrig mer. Och kanin blir livrädd & börjar klättra på en för att försöka komma därifrån. Och en gång när jag låg i sängen å skulle sova så kände jag att någon stack in en kall hand under täcket, och jag hörde varken någon komma in i rummet elr gå därifrån. Och dörren till rummet gnislar ganska mkt så jag skulle ha hört om ngn öppna/stängde den, och innan jag hade lagt mig så hade jag stängt dörren, de är jag säker på. Och ingen hade varit uppe & vaken då jag gick å la mig, så man vart ju inte lite rädd.

http://idahtt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alexandra

28 juli 2010 13:37

Jag tror på spöken/andar upp till 100 jag har varit med om väldigt mycket. varje hus/lägenhet vi har bott i har det varit nått, mitt förra hus försvann det saker och dörren öppnades och stängde mitt i nätterna osv.
det finns ett talspråk att vissa andar/spöken drar sig till vissa människor och min mamma har alltid sätt spöken har vant sig vid känslan men i min brors rum var det värst och de slutade med att de kom till mitt rum och man vågar knappt vara där på nätterna, vi har haft medier hem till oss oxå och det värsta är att vi bor brevid ett gammalt gravfält.


www.widing.bloggplatsen.se

 
Tsoler

Tsoler

28 juli 2010 14:20

Ne gud va läskigt :o

http://TsolerLovesYou.bloggplatsen.se

 
tossan

tossan

28 juli 2010 14:26

jag tror på sånt, sist jag kände ngt obehagligt va inatt... 3 på natten så log jag i sängen, hade precis stängt av datorn, så log jag på magen, sen så kände jag sakta det va ngt som satte sig på mina ben, de blev bara tyngre o tyngre, mina ben va iskalla och darrade. Sen så vare nog för en månad sen eller två. Då hade jag precis blivit ovän med min bästavän, & allra första gången vi va hade hon plockat en blomma till mig, & den har jag sparat än idag, helt plötsligt när jag låg i sängen låg den blomman på min axel, så reste jag mig upp för att lämna tillbaka den då kom en flygande penna. Sen så känner jag att ngn står o titta på mig hela tiden.

http://www.ttosssannn.bloggplatsen.se

 
julia

julia

28 juli 2010 14:28

Jag tror på dem, men LÅT dem va!!!!!
Dem blir nog irriterade när du skriver och håller på! Inget illa menat.
Och dem vill inget illa.
Dem är bara nyfikna.

http://www.juliabloggen.bloggplatsen.se

 
linnea

linnea

2 augusti 2010 09:36

Hej min mormor dog för ca två år sedan i canser och alla i familjen älskade henne så j*vla mycket för hon var så speciell men sedan somnade hon in och alla va så himla ledsna!
Och nu min bror har en tjej som hamnade inne på sjukhuset och när min bror gick förbi alla rum (han hade inte varit där sedan mormor dog) så kollade han in i ett rum och där låg våran mormor och vinkade in honom men han gick aldrig in han fortsatte att gå sen när han gick tillbaka va hon borta :(

http://linneagustavssons.bloggplatsen.se

 
Lilitha

Lilitha

29 augusti 2010 11:00

Min svärdotter ser "spöken" och hon säger att hon numera lärt sig att leva med det. Det finns mycket omkring oss som vi inte ser eller är medvetna om. Fin blogg förresten. Kram Lilitha

http://lilitha.blogg.se

 
Ingen bild

ida

18 oktober 2010 15:45

min kompis körde ihjäl sig förra helgen och igårnatt stod hon inne i mitt rum och bad mig följa med henne.
jag har känt av "spöken" ända sen jag var liten men aldrig varit rädd. men igår natt blev jag vettskrämd. jag vill veta varöfr hon söker upp mig.

 
Ingen bild

jenniferblomberg@live.se

6 juli 2011 11:47

Heej Therese! Jag har varit med om nästan samma saker. Min ögon börjar flödda av tårar, fryser,känner när nån tar i mig, vågar typ inte vara hemma själv och någon står och tittar på mig när jag sover osv... jag har fått gör ett medium test kändes ganska bra då! :)

'Min styrka är'

Jag: Ser, hör, känner, stoppas osv... :)

om du vill fråga om mer saker så kan du adda mig på msn: Jenniferblomberg@live.se

<3 <3 <3

 
Ingen bild

Matilda

8 oktober 2011 10:18

Hej!
Jag tror på andar/spöken,när jag och min kusin var ensama hemma hörde vi någon kravsa på toa dörren,men dom har inga djur :s
och jag kan höra massa saker när man är hos kompisar,tex för fyra år sedan sov jag hos min bästa kompis,när vi hade släckt lampan hördes ett ljud som om någon trök ihop en burk och kastade på golvet,och senre på morgonen så skulle hon titta på klockan på mobilen och då var det som en råtta som rökte och så stog det "rör inte rolf"(hennes pappa röker och han heter rolf)
så det var skit läskigt :s

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Larsson - 11 oktober 2012 18:12

Tänkte bara säga att jag har en ny blogg igen, haha jag vet, byter bloggar hela tiden men denna är jag nöjd med och komemr vara kvar där, så vill ni följa mig fortfarande så hittar ni mig här: www.nattstad.se/therezelarsson Vore roligt om ni ville...

Av Therese Larsson - 28 mars 2012 19:42


Flyttar nu min blogg till http://therezelarsson.blogg.se/  ! Så nu följer ni mig där istället.     ...

Av Therese Larsson - 28 mars 2012 14:06

Funderar starkt på att flytta min blogg till antingen Nattstad.se eller Blogg.se. Någon som tycker dom är bra eller har tips på någon annan bra blogg sida ?  Vill gärna ha några tips, puss på er alla! ...

Av Therese Larsson - 28 mars 2012 12:29

Vaknade för ungefär en timme sen. Mår väldigt illa så funderar på att sätta på en film och sova en liten stund för att se om det släpper. Har ändå inget planerat idag så blir nog bara att vara hemma och ta de lugnt :) Nej nu ska jag sätta på en fil...

Av Therese Larsson - 27 mars 2012 20:20

Som sagt så opererades mamma idag, allt gick väl antaligen bra eftersom hon är hemma nu. Måste vara hemma med henne också tydligen så kan inte dra iväg till min Linnea som är själv hemma, men men inte så mycket att göra åt, ska dit i helgen istället ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du varit utomlands nån gång ?
 Ja, jag älskar de!
 Ja men föredrar att vara hemma
 Nej, men skulle vilja!
 Nej, jag gillar inte att resa

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards